tirsdag den 29. marts 2011

Er man en dårlig mor...

Hvis man serverer pandekager til aftensmad? Og ikke engang hjemmelavede pandekager! Men derimod bland-med-vand pandekager fra Rasmus Klump?

Fordi det serverer jeg nemlig for mit barn i dag! Komplet med syltetøj og sukker! Og så sidder der nok nogle spelt-mødre og rynker lidt på næsen mens de prøver at fnyse ren helse ud ad den samtidigt - men jeg gider sgu ikke lave rigtigt mad i dag. Jeg havde faktisk planlagt at lave et lækkert stjerneskud til mig og Drea, eftersom Hønse, fiskehaderen, er til fodboldtræning i aften. Men jeg gider IKKE - og det er sgu hyggeligt med pandekager. Det fik jeg også da jeg var barn og jeg har da nogle totalt sunde madvaner i dag. (ikke inkluderet den halve fryse-pizza jeg åd til frokost eller det chokolade jeg går og smugstjæler fra Drea mens hun er i børnehave)

Jeg havde faktisk også...

VENT!

HOLD DA OP!

Købt én øko-citron!

Og så har jeg faktisk også flottet mig, for, helt ærligt, vi har sgu ikke råd til økologi. Hverken økologisk mad eller økologisk bomuld, som ungerne kan æde uden at få ondt i maven. Jeg fik til gengæld ondt i maven da jeg engang, ved et uheld, proppede en økologisk agurk ned i kurven og måtte slippe 12 kr for den. Det kunne jeg faktisk have fået to, udenlandske agurker for - og vi spiser MEGET agurk i min familie.

Men ellers lever vi sundt - bare ikke økologisk. Desuden bliver man hvad man spiser og jeg har sgu ikke lyst til at være spelt!


Hvilket minder mig om dengang, nede i Føtex, hvor jeg kun handler efter skole eller hvis min mor, forbarmer sig over mig, og giver mig et lift. Ikke fordi jeg bryder mig særligt meget om at køre bil sammen med hende! Hun er nemlig en nervøs bilist og de er faktisk lige så farlige som nervøse hunde. Man må aldrig bede en nervøs bilist om at køre i en to-sporet rundkørsel - ligesom man altid skal fodre en nervøs hund med flad hånd (eller er det en hest?).

Nå men tilbage til Føtex! Der stod jeg med Drea og overvejede buræg vs frilandsæg vs økologiske æg - og eftersom jeg altid ta'r det billigste alternativ valgte jeg selvfølgelig buræggene.

Helsefnys i nakken!

Der står en levende, renskuret leverpostej bag mig - i økologisk bomuld! Og så hapser hun selvfølgelig de økologiske æg mens hun kigger nedladende på mig!

Og eftersom jeg kan gå fra glad til jeg eksploderer fandme på milisekunder så sagde jeg til Andrea "Ja, skat - vi ta'r buræggene! Vi skal jo være sikre på at dyrene har det så dårligt som muligt" Det fik leverpostejen til at bakke hele vejen ind i køledisken bag sig og så kunne jeg lige få fred til at putte frugtyoghurt, der indeholder uanede mængder sukker, i kurven også - helt uden helsefnys! Og så videre til grøntsagsafdelingen, hvor der heldigvis ikke bliver fnyst lige så højt, hvis man er non-øko!

Jeg ville ønske, at der var en 'luk'-felt knap på nogle mennesker. Til tider også mig selv!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar